den 104. a 105. do Cusca přes provazový most

12.04.2023

12.4.2023

Dnešní ráno nás vítá nečekaná návštěva, alespoň pro Evropana rozhodně, a za barákem kouřící sopka.

Další cíl je prohlídka starého inckého provazového mostu. Jak hodně je starý, uvidíme. Je to k němu nějakých 260 km, vybíráme nejkratší cestu, vše po šotolinách, tak uvidíme, co nás čeká. Kilometry pěkně naskakují, ale žádná závratná rychlost se nekoná. Průměrná rychlost 32 km/h je ještě celkem dobrá. Překonáváme různé brody, potůčky a louže, některé i velké. Jedna se mi stává osudnou. Zvolím levou stranu a hned po vjetí do louže je jasné, že to byla chyba. Motorka zpomaluje kolo se začíná protáčet, až se Šamaha zastaví. Sundám nohy, abych sebou neplácnul, ale pravá noha se stále boří do bahna a nenachází pevné dno. Voda už teče do boty horem, moto se naklání, ale najednou je pevné dno. Tak to jsem ustál a co dál. Musím slézt z moto a zkusím ji pomocí motoru dostat ven. Ale ouha, bahno botu nepouští. Nakonec, jako kdybych měl závaží na nohách, se pohybuji pomalu vpřed. Mitas 07 bělá, co může, a nakonec vytáhne Šamahu z bláta ven. A Petr to nezaznamenal. To se stalo před městečkem Yauri/Espinar. Další naplánovaná cesta vede dle mapy mimo větší civilizaci, zůstáváme zde a já můžu sušit.

13.4.2023

105. den opouštíme město poněkud nezvykle, po asfaltu, ale prapodivné kvality, místy chybí, místy pasti na medvědy a jinde zasypáno hlínou nebo štěrkem. Myslím, že šotolina je lepší. Naštěstí se brzo objeví. Cesty se klikatí kolem osamělých domečků, shluků chalup, pořád je na co koukat. Občas se objeví vesnička.

Dorážíme k provazovému mostu, ke kterému musíme sejít po schodech cca 30 výškových metrů. Už nahoře to vypadá jak na Karlštejně a většina stánků je prázdných a budova co byla asi restaurace také. Sestupujeme dolů a najednou potkáváme paní s s malou Alpakou, jestli prý nechceme fotku, ale za prachy. Dávám jí asi 3 Soly (nějakých 15 korun) a jdeme dál, ještě si jí jen mimoděk vyfotím. Ovšem dole nějaký uniformovaný mužíček žmoulá vstupenky a prý za 20 Solů si můžeme most přejít. Nic mu nedáme, hlavně proto, že peníze jsou nahoře v motorkách a dvakrát to rozhodně nepůjdu. Uděláme několik fotek a hurá směr Cusco. Cusco je staré incké město poznamenané Španěly, tak jsem zvědav. Navíc chceme provést nějakou údržbu na Šamahách a motorkářské oblečení si také zaslouží očistu.  Po cestě ještě narážíme na nějaký policejní punkt poznamenaný nedávnými nepokoji. Do města dorážíme, jak je naším zvykem, se stmíváním.