den 69. přejezd

08.03.2023

Po dlouhém rozjímání, co vlastně s načatým dnem, neb pohled z výšky do krajiny nás vůbec nenutil k žádné činnosti, padlo rozhodnutí projet horami na rutu 60, pak zatočit doprava a překonat paso Internacional Los Libertadores ve výšce 3175 m.n.m. Vyrazili jsme z horského střediska dolů asi tisícem vraceček. Petr jel první, že bude točit na kameru úžasné výhledy a pod kopcem, že se sejdeme. Tam se však dovídám, že sice točit chtěl, ale nějak se to nepovedlo….

Vyrážíme do údolí, které se vine podél řeky, dojíždíme autobus (zrovna v tom nejužším místě), jedeme za ním, snažíme se ho předjet, přitom v prachu hledáme silnici. Zdárně předjedeme a pádíme po celkem ucházející šotolině vzhůru. Občas proti jede kamion, nechápu co tu dělají. Po chvilce ale už jo, závory jak na dálniční mýtu a vybíhající chlapík v reflexní vestě s helmou a strašně gestikulující. Významně vysvětluje, že dál už ani kousek a šup šup otočit a pryč. Ani vyfotit jsem ho nestihl, jak byl nekompromisní. Otáčíme a zpět do Santiaga a u Shellky rozkládáme mapu a vymýšlíme, kam jinam jet. Ale vše okolo Santiaga je cesta tam a zase zpět, to se nám nechce. Nakonec vymyslíme přechod do Argentiny přes paso Vergara. Skočíme na milášky a pak jenom uháníme směr Curico, tam uhnout doleva na J-55, co vede na  přechod. Až na hranice to tento den nestíháme a hledáme ubytování ve vesničce Los Queňes. První kemp s koupalištěm celkem dobrý, ale už zavřený. Nějaká paní nás posílá za majitelem, ten tvrdí, že kemp je už uzavřený, ale že má Cabaňas (chatky), za pouhých 60.000 CPL. Říkáme, že je drahý, tak prý za 50.000 CPL, ale to už odjíždíme, vydřiduch. Další kemp má i zavřenou bránu na řetěz, ale Petr tam vidí stany. Jde zjišťovat, co a jak a já se jedu podívat do třetího kempu za vodou. Ten je také zavřený a bez známky života. Vracím se a Petr sděluje, že stan můžeme postavit, ale teplá voda není. Neva, stavíme stan, děláme něco malého k večeři. Někdy kolem 21 hod. přijíždí výběrčí, požaduje po nás 12.000 CPL a rozsvěcí spoustu ledek rozvěšených po stromech s tím, že v jednu v noci se to vypne. Jestli nám to vadí, tak ať si povolíme žárovku. Tak ještě chvíli kecáme, pak zhasneme a zalezeme do spacáků.