Jižní Amerika 2023/cesta vede dál

Po nezdařeném pokusu o projetí Silnice smrti vyrážíme do města Copacabana nacházející se na břehu jezera Titicaca. Máme před sebou asi 150 km, den je jako vymalovaný, tak proč se neponořit do provozu v La Paz. Už se z nás pomalu stávají znalci místních poměrů. Semafor nás nezastaví a vytlačit už se nenecháme, i když to jsou nervy, jestli...

Kdo navštíví Bolívii a ještě k tomu na motorce, určitě nevynechá návštěvu Silnice smrti. Tato komunikace byla v minulosti jediná, co spojovala město La Paz a Corioco. Silnice byla vybudována v roce 1930 paraguayskými válečnými vězni. Je zaříznutá do hory vysoko nad údolím a místy široká pouze něco přes tři metry. Začíná ve výšce 4.750 m.n.m a...

den 96. La Paz

04.04.2023

Vyrazili jsme na prohlídku města a na vyhlídku lanovkou. To jsme však netušili, že lanovky, na které jsme zvyklí z lyžařských středisek, tu používají jako hromadnou dopravu. Je zde několik tras barevně rozlišených o celkové délce 30 km. Nejvyšší bod je 4.095 m.n.m a nejnižší 3.180 m.n.m. Tato síť byla dokončena v roce 2018 a vše dodal Doppelmayr....

Krásné slunečné ráno jen umocnilo ten pocit nikam nespěchat. Domácí nám chtěli ještě spoustu věcí o tomto místě sdělit a Petr se tím cvičil ve své španělštině a hbitě překládal, občas s pomocí telefonu. Ukázali nám své celé království, vzali nás k řece na pláž, no pohodička a klídek. Z příjemného místa vyrážíme něco před 12 hodinou.

Dnešní den byl zasvěcen údržbě našich schránek, vyprání oblečení a courání po hlavním městě Sucre. Na posezením u kávičky se samozřejmě nezapomnělo.

Už snídaní, která byla mimochodem už konečně snídaní, nás vyruší hluk za okny. Nahlédnu ven a tam nějaký průvod demonstrující za bůh ví co. Počkáme, až se situace uklidní a jdeme na prohlídku místního nádraží. Ta končí hned u vstupních dveří do budovy, prý soukromá dráha a tam nemůžeme. Tak děláme několik fotek venku a na hlavní třídě. Zjevně to...

Dnešní den jsme začali návštěvou "Ďáblovy brány" v blízkosti městečka Tupiza, kde jsem strávili noc. Na toto místo pořádají místní turistické agentury výlety na koních. Tento zážitek trvá tři hodiny, a proto jsme se rozhodli čas zkrátit jízdou na motorce. Po cestě chceme navštívit místní nádraží, protože pořád v kraji potkáváme koleje. No bohužel...

Na dnešní den jsme naplánovali vstup do další země a tou je Bolívie. Po vydatné snídani, kdy už jsme nedostali ani máslo, ale pouze nějaké pečivo, které při poklepání na stůl zvonilo, a k tomu hrnek čaje, jsme vyrazili směr hranice. Sedmdesát kilometrů jsme měli za chvíli, poslední tankování levného benzínu (který za dobu našeho pobytu v Argentině...

Na této pláni se těží sůl a lithium, kterého má Argentina prý 9,8 mil. tun. Patří do takzvaného lithiového trojúhelníku, kde je společně s Bolívii a Chile. V Bolívii leží polovina známých zásob lithia. Tyto těžební práce bohužel sebou nesly časté setkání se s kamionem, to znamená prach a zase prach. Kamion projede a vy vůbec nevidíte cestu. Občas...